- Szczegóły
-
Przypomina się, że właściciel, zarządca lub użytkownik miejsc w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest, zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez dokonanie spisu z natury. Sporządzoną informację należy przedłożyć w formie pisemnej - przedsiębiorca przedkłada informację wojewodzie – osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami przedkładają w Urzędzie Gminy.
- Szczegóły
-
Stowarzyszenie „Inspiracje” prowadzi nabór na kurs języka angielskiego, którego organizatorem jest Szkoła Języków i Zarządzania, Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych PROMAR-International w Poznaniu (więcej)
- Szczegóły
-
- Szczegóły
-
Informacja z obrad (wyświetl)
Szczegółowy opis budżetu (wyświetl)
- Szczegóły
-
Zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnym konkursie fotograficznym, którego celem jest podkreślenie walorów przyrodniczych, architektonicznych i społecznych gminy Rozdrażew.
- Szczegóły
-
PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
W 2011r. obowiązują na obszarze gminy Rozdrażew stawki podatku od nieruchomości :
- od gruntów :
- związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,49 zł od 1 m² powierzchni
- pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,80 zł od 1 ha powierzchni
- pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,07 zł od 1 m² powierzchni
- od budynków lub ich części :
- mieszkalnych - 0,46 zł od 1 m² powierzchni użytkowej
- związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 13,50 zł od 1 m² powierzchni użytkowej
- związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie usług dla rolnictwa od powierzchni wykorzystywanych do garażowania sprzętu rolniczego - 3,60 zł od 1 m² powierzchni użytkowej
- zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 9,40 zł od 1 m² powierzchni użytkowej
- związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń – 3,88 zł od 1 m² powierzchni użytkowej
- pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 3,49 zł od 1 m² powierzchni użytkowej
- od budowli - 2% ich wartości.
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
Roczne stawki podatku od środków transportowych :
- Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton:
- powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 505 zł
- powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie - 560 zł
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 770 zł
- Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
- Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołów pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
- od 3,5 tony do 12 ton - 1050 zł
- od 3,5 tony do 12 ton - 1050 zł
- Od ciągników siodłowych lub balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołów pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton:
- Od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
- od 7 ton i poniżej 12 ton - 135 zł
- od 7 ton i poniżej 12 ton - 135 zł
- Od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż12 ton z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
- Od autobusów w zależności od liczb miejsc do siedzenia:
- mniej niż 30 miejsc - 750 zł.
- równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.600 zł.
- Dla pojazdów określonych w pkt. 1,3,5 i 7 wyprodukowanym przed 1990 r. stawki podatku zwiększa się i określa w wysokości:
- od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu
- powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie - 546 zł.
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 609 zł.
- powyżej 9 ton i poniżej 12 ton - 840 zł.
- od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów
- od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1.134 zł.
- od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
- od 7 ton i poniżej 12 ton - 142 zł.
- od autobusu w zależności od liczby miejsc do siedzenia
- mniej niż 30 miejsc - 788 zł.
- równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.680 zł.
- od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu
- Dla pojazdów określonych w pkt. 1,3 i 7 posiadających katalizator stawki podatku zmniejsza się i określa się w wysokości:
- a/ od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu
- - powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie - 494 zł.
- - powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 551 zł.
- - powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 760 zł.
- b/ od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do użytkowania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów
- - od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1.026 zł.
- c/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia
- mniej niż 30 miejsc - 713 zł.
- równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.520 zł.
- a/ od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu
OPŁATA OD POSIADANIA PSÓW
Na obszarze gminy obowiązuje roczna stawka opłaty od posiadania psów w wysokości – 12,00 zł od jednego psa.
Opłata płatna jest bez wezwania do 15 września każdego roku, a w przypadku powstania obowiązku w trakcie roku, w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie psa.
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku w ciągu roku, opłatę ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał obowiązek uiszczenia opłaty od posiadania psów. Ustawa przewiduje zwolnienie z opłaty dwóch psów na gospodarstwo rolne. Obowiązuje również wprowadzone przez Radę Gminy zwolnienie z opłaty jednego psa w przypadku pozostałych nieruchomości.
OPŁATA TARGOWA
Ustala się dzienne stawki opłaty targowej od osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, dokonujących sprzedaży na targowiskach na obszarze gminy Rozdrażew w wysokości :
- Przy sprzedaży z samochodu, platformy, przyczepy, wozu konnego/ od samochodu, przyczepy, platformy, wozu/ - 14,00 zł
- Przy sprzedaży obnośnej z ręki, z kosza, wiadra, wózka ręcznego, roweru / od wózka, roweru / - 7,00 zł
- Przy sprzedaży ze stoiska niezależnie od branży - 14,00 zł
- Przy sprzedaży wieńcy, kwiatów w związku z dniem 1 listopada - 30,00 zł.
PODATEK ROLNY
- stawka ceny żyta – 34,10 zł/q
- wymiar podatku rolnego od 1 ha przeliczeniowego wynosi równowartość pieniężną 2,5q żyta – 85,25 zł.
PODATEK LEŚNY
- stawka podatku od 1 ha fizycznego 34,0230 zł (wg max stawki ogłoszonej przez Prezesa GUS)
OPŁATY KOMUNALNE
z dniem 1 maja 2011r. obowiązują :
- cena za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę w Dzielicach i Dąbrowie będących w eksploatacji Spółdzielni Kółek Rolniczych w Rozdrażewie – 2,25 zł netto za 1m³
- cena za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę w Rozdrażewie będących w eksploatacji Kółka Rolniczego w Rozdrażewie – 2,25 zł netto za 1m³
- za zrzut ścieków - 3,50 zł netto dla gospodarstw domowych, szkół i przedszkoli, w tym ścieki dowożone od tej kategorii dostawców,
- za zrzut ścieków - 4,00 zł netto dla pozostałych dostawców,w tym ścieki dowożone.
- Szczegóły
-
Transmisja obrad sesji Rady Gminy
Rada Gminy Rozdrażew
ul. Rynek 3
63-708 Rozdrażew
tel. (62) 722-13-05 wew. 33
fax (62) 722-13-70
Skład Rady Gminy Rozdrażew:
Przewodniczący Rady Gminy - Mirosław Jarocki
Wiceprzewodniczący Rady Gminy - Wiesław Jankowski
1. Bała Dawid
2. Guźniczak Joanna
3. Jakubek Artur
4. Janicki Stanisław
5. Juskowiak Jerzy
6. Juskowiak Robert
7. Maciejewski Jan
8. Marcisz Zofia
9. Pawlak Paweł
10. Przepiórkowski Roman
11. Ptak Agnieszka
12. Roman Rzekiecki
13. Wojciechowska Joanna.
Komisje stałe Rady Gminy
Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
1. Bała Dawid - przewodniczący
2. Juskowiak Robert - zastępca przewodniczącego
3. Jarocki Mirosław
4. Juskowiak Jerzy
5. Maciejewski Jan
6. Pawlak Paweł
7. Rzekiecki Roman
zajmuje się sprawami :
- określania kierunków polityki gospodarczej gminy,
- analizą budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania,
- opiniowania inwestycji w zakresie infrastruktury komunalnej,
- gospodarki przestrzennej, obrotu nieruchomościami i budownictwa,
- gospodarki wodno-ściekowej,
- infrastruktury drogowej, oświetleniowej i pozostałej infrastruktury komunalnej,
- kreowania polityki proekologicznej i współdziałania z instytucjami działającymi na rzecz ochrony środowiska,
- promowania gminy w środowiskach gospodarczych,
- nawiązywania i rozwijania współpracy z innymi gminami w sferze gospodarczej.
Komisja Spraw Społecznych
1. Jakubek Artur - przewodniczący
2. Wojciechowska Joanna - zastępca przewodniczącego
3. Guźniczak Joanna
4. Janicki Stanisław
5. Jankowski Wiesław
6. Marcisz Zofia
7. Przepiórkowski Roman
8. Ptak Agnieszka
zajmuje się sprawami :
- określania kierunków polityki społecznej gminy,
- bezpieczeństwa publicznego, służby zdrowia i ochrony przeciwpożarowej,
- funkcjonowania placówek oświaty i kultury,
- opiniowania inwestycji w zakresie oświaty, kultury, sportu,
- działań organizacyjnych w sferze dydaktycznej i opiekuńczej dzieci i młodzieży,
- rozwoju kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
- aktywizowania wspólnoty samorządowej i jednostek pomocniczych gminy,
- pomocy społecznej i wsparcia rodziny,
- współpracy z instytucjami działającymi w sferze przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w rodzinie,
- nawiązywania i rozwijania współpracy z innymi gminami w sferze kulturalno-społecznej, oświatowej i sportowo-rekreacyjnej,
- wydarzeń kulturalnych i promocji gminy.
Komisja Rewizyjna
1. Bała Dawid
2. Guźniczak Joanna
3. Juskowiak Robert
4. Maciejewski Jan
5. Przepiórkowski Roman
kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
1. Juskowiak Jerzy - przewodniczący
2. Wojciechowska Joanna - zastępca przewodniczącego
3. Marcisz Zofia
4. Ptak Agnieszka
5. Rzekiecki Roman
rozpatruje skargi na działania wójta i gminnych jednostek organizacyjnych, wnioski oraz petycje składane przez obywateli.
- Szczegóły
-