Urząd Gminy w Rozdrażewie informuje, iż w dniu 25 listopada 2021r. została przeprowadzana kontrola w zakresie przestrzegania przez mieszkańców naszej Gminy zasad segregacji odpadów komunalnych.
Pracownicy firmy wywozowej oraz Urzędu Gminy sprawdzali, czy w pojemnikach na odpady zmieszane, znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce. Niestety stwierdzono liczne nieprawidłowości. W pojemnikach na odpady zmieszane znalazły się:
1) odpady, które nie podlegają odbiorowi od mieszkańców, a powinny być dostarczone do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych:
- twardy plastik (zabawki dziecięce, wiaderka plastikowe),
- opony,
- odpady remontowo-budowalne,
2) odpady, które powinny znaleźć się w odpowiednim worku na odpady segregowane:
- bioodpady (obierki warzyw i owoców, cięte kwiaty, liście),
- opakowania szklane i plastikowe (butelki PET, butelki szklane, słoiki),
- puszki metalowe,
- opakowania wielomateriałowe (kartony po mleku i sokach)
- papier i karton
3) odpady niekomunalne nie objęte zbiórką w zamian za uiszczaną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- odpady pochodzące z działalności rolniczej (części maszyn rolniczych, folie, sznurek),
- odpady weterynaryjne (strzykawki, fiolki po lekarstwach) i odpady po inseminacji zwierząt,
- części samochodowe.
Przypominamy, iż mieszkańcy zobowiązani są do prawidłowej segregacji odpadów.
Stwierdzenie braku segregacji lub nieprawidłowego jej prowadzenia skutkuje wszczęciem postępowania administracyjnego w celu naliczenia wyższej opłaty. Zgodnie z uchwałą Rady Gminy Rozdrażew w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podwyższona stawka opłaty w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny wynosi 60 zł od jednego mieszkańca.